BDB Forum

Cycling Manager Forum

HomeFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in

Share | 

Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AuthorMessage
´pete8
Known
Known

Number of posts : 55
Registration date : 2008-05-24

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Thu Aug 21, 2008 2:43 pm

If you want help, contact me by mp, ok?
Back to top Go down
View user profile
Fus87
Super Moderator
Super Moderator

Number of posts : 763
Registration date : 2007-05-01

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Sat Aug 23, 2008 2:20 am

Trofeu RTP... never heard of. Is it a UCI race? It not, there is no chance it will be in the DB. If it is, PM me the category and some more information about the race (stages, participants etc.).
But I fear that I have to tell you that there will be no more portuguese races in the DB besides the Volta a Portugal - they simply aren't important enough (in terms of who participates) if you compare to races in Italy, France, Spain and so on. I want the DB to be realistic, and a race with ProTour participants in the game which has portuguese Continental and club team participants in real life is just not realistic.

@Amnezia: Ihr hättet ja auch ohne mich ein bisschen Kleinkram machen können... Wink War ja nicht viel los hier im August... Aber wer im Glashaus sitzt, sollte nicht mit Steinen werfen, schließlich habe ich auch nichts gemacht außer mir im Kopf eine Mannschaft für einen AAR zusammenzustellen.
Back to top Go down
View user profile
´pete8
Known
Known

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Sat Aug 23, 2008 2:26 am

Ok fus no problm, but you want any help editing the db or something else?
Back to top Go down
View user profile
Fus87
Super Moderator
Super Moderator

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Sat Aug 23, 2008 2:40 am

Also, about the Volta: There will of course be an update of the stages. But I can't guarantee it will be 100% realistic. For example, we can only use existing stages (until now; but I think it will stay that way), so the TT will possibly be something about 25-35 km. And I think the prologue will be left out, as I rather put in a TT in another race where it can be crucial for the end results (e.g. Tour de l'Ain, Danmark Rundt) than have two TT's in one race, where the first is a almost worthless prologue.

I just came back from the holidays and am currently staying with my parents. When I'm home I can tell you more about where help is needed - I'm positive there will be something...
Back to top Go down
View user profile
´pete8
Known
Known

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Sat Aug 23, 2008 2:47 am

I Propose one thing, can i edit the stats of benfica and other portuguese teams?
Back to top Go down
View user profile
Fus87
Super Moderator
Super Moderator

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Sat Aug 23, 2008 3:27 am

Be my guest... Benfice is the only portuguese team in our DB, though. If you would do this job in the next few days, I have one team less to do. Be careful not to get the stats too high or too low. Also, i'd like it best if you can make a list of the Benfica riders with all the reviewed stats, so I can look at it and change the stats myself.
Back to top Go down
View user profile
Fus87
Super Moderator
Super Moderator

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Sat Aug 23, 2008 7:31 pm

Dann wollen wir hier mal ein bisschen Organisation reinbringen. So richtig geht die Arbeit aber (für mich) wohl erst in ein paar Tagen los, wenn ich "richtig" zu Hause bin, oder auch erst in zwei Wochen (dann habe ich ein - bisher - nicht verplantes Wochenende); mal sehen, wie sich das neue Studium angeht. Das geht nämlich trotz allem vor!

Also: Die Fahrerbilder sind wohl bei tobs89 in guten Händen. Du kannst dir Zeit lassen, aber auch nicht zu viel Zeit - es soll ja irgendwann fertig werden. Wenn ich mal aus Langeweile oder zur Abwechslung die Fotos eines Teams machen sollte, sage ich Bescheid - wir müssen den Kram ja nicht zweimal machen.
Amnezia, wie sieht es mit den Laufrädern aus? Du hast ja sehr gut angefangen, aber als ich dir nicht mehr auf die Finger schauen konnte, kam da nichts mehr... Wink

Ansonsten gab es ja leider wieder ein paar positive Dopingtests: Die Herren Bossoni, Carini, Sella und Casper (habe ich einen vergessen?) werden dann natürlich entfernt. Astarloa und Piepoli kommen dafür höchstwahrscheinlich als FreeAgents zurück, und auch Svein Tuft (7. im Olympia-ZF) gehört in die DB. Außerdem werden wohl die FreeAgents, die in echt bei LA-MSS sind (Guerra?) entfernt - dort ist organisiertes Doping so gut wie nachgewiesen.
Das war's erstmal von mir; ihr dürft gerne wieder in Nach-Tour-Form kommen und wieder aktiv werden... Wink
Back to top Go down
View user profile
´pete8
Known
Known

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Sat Aug 23, 2008 10:19 pm

Fus, i have some dougths, what editor do you use in cym4, tell me and send the editor by mp or to bicos_solimar_slb@hotmail.com
Back to top Go down
View user profile
Fus87
Super Moderator
Super Moderator

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Sun Aug 24, 2008 1:24 am

I'd really like it best if you made a list of all the Benfica riders and the FreeAgents from portuguese Continental teams with the updated stats. It is the easiest way to do it. It doesn't have to be a graphically great list, a simple Excel (or Word, or even Notepad) list will do very fine.
Back to top Go down
View user profile
´pete8
Known
Known

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Sun Aug 24, 2008 2:22 am

I´ll put the most important riders of the portugueses teams, about benfica don´t worry, im´seing the volta a portugal every day, i have ideas about the stats, azevedo will have 70 or 72 of mountain, he doing a horrible volta, he lost 20 min today in senhora da graça, plaza will have 76 of moutain, 78 of time-trial(maybe change it, i got to see tomorrow´s time trial), candido 71 moutain, 70 time trial(i have to see tomorrow time trial too).

In the free agents i´m going to put the most important guys of portuguese teams.

Provalble List:

Mancebo
Tondo
Cabreira
Eladio Jimenez
Claudio Faria
Nuno Horta
Pedro Soeiro
Santi Perez(e is very importante, just like mancebo)
Hector Guerra
Koldo gil
Nuno Ribeiro
Rui Sousa
Tiago Machado(i has too have a good potencial, is capable of a top 10 in the tour)
And many others....list to be continued

What do you think fus?
Back to top Go down
View user profile
Fus87
Super Moderator
Super Moderator

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Sun Aug 24, 2008 11:46 am

Well... With FreeAgents I meant those who already are in the BDB-Basic. I think those are Héctor Guerra and Xavier Tondo (they're riding for portuguese teams, aren't they). But this can of course be changed, so you're welcome to do the stats for all of these, and then I have more riders to choose from.
Back to top Go down
View user profile
Amnezia
Friend
Friend

Number of posts : 175
Registration date : 2008-05-22

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Sun Aug 24, 2008 2:05 pm

er ist wieder daaaaa cheers

natürlich ists vorangeschritten, nur hab ich nicht jedesmal die räder hier gepostet Cool

organisiertes doping scheint in portugal ein recht bekannter begriff zu sein Laughing

kannse converten für die complete Wink

Back to top Go down
View user profile
Fus87
Super Moderator
Super Moderator

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Sun Aug 24, 2008 10:11 pm

Ich kann ja nicht wissen, dass du deine Konstruktionen für dich behältst. Very Happy
Das Trikot wird konvertiert - irgendwann mal, denn das geht für mich (inzwischen) sehr schnell. Schieb' ich irgendwann zwischendurch ein.

Ansonsten muss ich wie gesagt sehen, wie viel Zeit ich jetzt als Student noch haben werde - auf jeden Fall weniger als während der letzten Monate, hoffentlich genug, um Studium, Radfahren, Radsport Manager, Fußball und Nebenjob auf die Reihe zu kriegen; ansonsten wird von hinten gestrichen. Hoffen wir also, dass das klappt...

Mir geht es gerade wie Mozart: Die Musik bzw. bei mir die DB ist im Prinzip fertig (in meinem Kopf), ich muss sie "nur" noch aufschreiben.
Back to top Go down
View user profile
´pete8
Known
Known

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Mon Aug 25, 2008 12:24 am

That shirt is for pcm 2008, i have that in that game.
Back to top Go down
View user profile
Amnezia
Friend
Friend

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Mon Aug 25, 2008 1:06 am

noch was, diverse nationalitäten sind falsch, augustyn im spiel neuseeland. steegmans auch falsch. naja ein paar noch. muss auch noch geändert werden nicht dass ich vergesse. und für all die doper neue free agents rein Wink
Back to top Go down
View user profile
Fus87
Super Moderator
Super Moderator

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Mon Aug 25, 2008 1:33 am

Stimmt, Steegmans ist aus irgendwelchen Gründen Niederländer, habe ich auf meine To-Do-Liste geschrieben. Aber Augustyn ist bei mir Südafrikaner.
Back to top Go down
View user profile
tobs89
Known
Known

Number of posts : 70
Registration date : 2008-07-19

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Mon Aug 25, 2008 10:55 am

bei mir ist klöden auch noch immer schweizer
Back to top Go down
View user profile
Amnezia
Friend
Friend

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Mon Aug 25, 2008 4:35 pm

ne ingame ist augustyn bei mir neuseeländer, also während 3d rennen und so. wird flagge angezeigt. ahja klöden bei mir auch schwizzer :p
Back to top Go down
View user profile
Fus87
Super Moderator
Super Moderator

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Mon Aug 25, 2008 9:36 pm

Der Klöden-Fehler ist zur Kenntnis genommen und notiert.

Aber Augustyn ist bei mir Südafrikaner, auch in Rennen. Hier der Beweis:

Ich weiß, dass er in einer der früheren Versionen noch fehlerhaft Neuseeländer war, aber das habe ich dann behoben. Wenn ihr euch nochmal die DB runterladet, sollte der Fehler behoben sein. Wenn nicht, habe ich offenbar diese Version noch nicht hochgeladen, was ich dann schnellstmöglichst machen werde.
Back to top Go down
View user profile
´pete8
Known
Known

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Mon Aug 25, 2008 10:16 pm

A Bit overrated augustyn, fus, when you write someting, can you write that in english too?
Back to top Go down
View user profile
Amnezia
Friend
Friend

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Mon Aug 25, 2008 10:23 pm

i dont think he´s overrated

btw, you can use a german-english translator Wink

@fus voila das ist es, ich hab noch die ältere version gehabt, frag mich auch wieso ^^
Back to top Go down
View user profile
´pete8
Known
Known

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Mon Aug 25, 2008 10:23 pm

Yes, you´re right, im handling the benfica and some free agents stats.
Back to top Go down
View user profile
Amnezia
Friend
Friend

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Mon Aug 25, 2008 10:28 pm

´pete8 wrote:
Yes, you´re right, im handling the benfica and some free agents stats.

good job,

if you want later on more portuguese teams in the database, you must change them yourself. so it also didn´t take so much time to do that.

btw fus, wenn du zeit hast kannst du ja mal die rennen posten die nun definitif neu in der complete sein werden!
Back to top Go down
View user profile
´pete8
Known
Known

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Mon Aug 25, 2008 10:28 pm

Editor that you use?
Back to top Go down
View user profile
Fus87
Super Moderator
Super Moderator

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   Mon Aug 25, 2008 10:30 pm

I don't think Augustyn is overrated, too. His performance in the Tour was promising, and if you compare, he's on a level with riders like Bellotti, Nicki Sørensen or Volodymyr Gustov - that's about where he is in real, too.

Die Rennen stehen noch nicht endgültig fest. Ich bin noch nicht dazu gekommen, mir das anzugucken. Kann auch noch ein paar Tage dauern, bis ich das machen kann. Dann kommt hier aber natürlich eine Liste rein!

I haven't decided about the races aren't decided yet, but when I have done that, I'll post a list!
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content

PostSubject: Re: Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by   

Back to top Go down

Arbeitsthread BDB08-Complete - Projekt auf Stand-by
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» Stand Where They Fought
» Ansteys Last Stand